ВойтиРеклама на сайте

рецепти від читачів

10 найуспішніших і провальних російських фільмів першого півріччя 2014 року

10 найуспішніших і провальних російських фільмів першого півріччя 2014 року Підводячи підсумки першого півріччя 2014 року, ми вирішили порівняти, які фільми при мінімальних витратах виявилися найбільш затребуваними і глядачем в Росії, де кіно перебуває під опікою держави, і в США - країні, де індустрія з багатомільярдним оборотом діє виключно за законами ринку, а які картини виявилися аудиторії нецікаві. У першій частині підводимо підсумки російського прокату.

Російський успіх

У десятці прибуткових російських картин (2 січня - 29 червня 2014) тільки перші шість можна вважати дійсно прибутковими, інші чотири - в кращому випадку рентабельними, тобто свої бюджети ці чотири стрічки будуть відбивати в зарубіжному прокаті і на VOD, DVD і ТБ. Краще за інших з російськими картинами працювали компанії Централ Партнершип і Каропрокат.

Кухня в Парижі / ЦПШ
Бюджет: 2,3 млн $
Збори: 13,98* млн $



Безсумнівним лідером за співвідношенням витрат до зборів стала картина «Кухня в Парижі», до якої продюсери вже складають сиквел про курочку по-пекінськи. Ось тільки чи зможе продовження повторити успіх оригіналу, враховуючи, що до того часу, як «Кухня в Пекіні» вийде на екрани, батьківський серіал встигне втратити колишню свіжість і покриється сирної цвіллю.

Кохання у великому місті 3 / ЦПШ
Бюджет: 2,7 млн $
Збори: 15,88 млн $



Другим лідером стала романтична комедія «Кохання у великому місті 3», у якій процес кіноекран-телевізор пішов у зворотному напрямку - третю частину кінофраншизи спочатку знімали, як телесеріал, з якого накромсали романтичний неновогодній вінегрет. Але під шампанське і під ялинкою чого тільки не подивишся, коли душа романтики просить? Це чи не єдиний приклад того, як знятий для телевізора продукт (а такими останнім часом були «Темний світ: Рівновага», «Три мушкетери» і «Стомлені сонцем 2»), не тільки не відлякав глядача, але навіть зібрав пристойні деньки в кінотеатрах.

Друзі друзів, Легкий на помині, Чемпіони / Каропрокат
Друзі друзів: Бюджет: 2,0 млн $ ; Збори: 8,24 млн $
Легкий на помині: Бюджет: 2,2 млн $ ; Збори: 5,48 млн $
Чемпіони: Бюджет: 2,3 млн $ ; Збори: 5,39 млн $



Традиційно з прибутком після кінопрокату впевнено почуває себе компанія Enjoy Movies. Три з шести прибуткових фільмів - чудовий результат! Фільми «Друзі друзів», «Легкий на помині» та «Чемпіони», можливо не підірвали ринок, але такої мети у продюсерів, прекрасно прораховувавши глядацький успіх, і не було.

Все й одразу / ЦПШ
Бюджет: 1,0 млн $
Збори: 3,45* млн $



Після зміни виробничої компанії знову на коні Роман Карімов з кримінальною комедією «Все й одразу», яка стала найбільш касовою в його короткій фільмографії. Режисер ще раз нагадав всій вітчизняній кіноіндустрії, як можна знімати глядацьке кіно за невеликі гроші.

У спорті тільки дівчата / ЦПШ
Бюджет: 4,0 млн $
Збори: 7,22 млн $



Комедія «У спорті тільки дівчата» до виходу в прокат рекламувалася як фільм-подія з бюджетом $ 15 млн! Після закінчення показу в кінотеатрах продюсери «зменшили» бюджет до $ 4 млн. І правильно зробили! Завдяки цьому картина зі зборами в Україні ($ 1,3 млн) відразу стала прибутковою.

Швидше, ніж кролики / Dream Team Media
Бюджет: 3,5 млн $
Збори: 5,39 млн $



Чого не скажеш про іншу комедії «Швидше, ніж кролики», збори якої в Україні ($ 0.74 млн) не допомогли їй «відбитися» (при запуску у виробництво заявлений бюджет склав $ 3.5 млн) в прокаті. Тим не менш, цей реліз залишається найкасовішим ($ 5.39 млн) у нового російського дистриб'ютора DreamTeam.

Вій 3D / Universal
Бюджет: 26,0 млн $
Збори: 34,25 млн $



Пригодницький фільм-фентезі «Вій» довгий час був касовим лідером вітчизняного та українського прокату ($ 34250000 + $ 4,6 млн), але щоб окупити свій заявлений бюджет ($ 26 млн), повинен був зібрати не менше $ 52 млн. На жаль, отримати підтримки в прокаті від IMAX, і реклами від вітчизняних телеканалів, не вдалося. Продюсерам «Вія» залишається сподіватися тільки на міжнародний прокат, куди втиснутися навіть за допомогою Universal завжди важко, хоча Китай показ вже пообіцяв (тим більше, що дія другої частини розгорнеться в Піднебесній).

Скорий «Москва-Росія» / Наше кіно
Бюджет: 4,0 млн $
Збори: 5,25 млн $



І, нарешті, пригодницька комедія «Скорий «Москва-Росія» » не стала прибутковою для Сергія Светлакова, який очолював рейтинг найбільш успішних російських продюсерів. Після «Каменя», «Джунглі» і «Гірко!» Сергій зазнав відносну невдачу в прокаті з проектом, виробничий бюджет якого, за чутками, перевищив $ 4,5 млн. Проте картина зібрала пристойні для вітчизняного фільму $ 5260000, але провалилася в Україні ($ 150 тис. на 76 копіях). На міжнародний прокат суто російському «швидкому» розраховувати не доведеться.

Російський провал

Фільми, які коштували дорого, але не зібрали ніякої пристойної каси, в більшості своїй, свідомо не володіли комерційним потенціалом, раз за їх прокат взялися не найсильніші дистриб'ютори. Однак є в цьому списку виняток - компанія, що випустила три фільми з десятки. Цікаво, це пов'язано з дивовижною здатністю відбирати завідомо не прокатне кіно або з диверсією, націленою на те, щоб продемонструвати неможливість вітчизняних фільмів конкурувати не тільки з голлівудськими хітами, але і з іншої продукцією російського кінопрому?

Небо занепалих / АКМ
Бюджет: 3,0 млн $
Збори: 2079 $



На вершині десятки найбільш збиткових російських стрічок (2 січня - 29 червня 2014) з бюджетом не менше $ 3 млн знаходиться екранізація повісті Юрія Полякова «Небо занепалих», що зібрала в прокаті сміховинні 2079 доларів США! Як продюсер Євген Зобов ( «Фартовий» , «Темна ніч» ) збирається повертати витрачені на виробництво гроші, незрозуміло. Афіші із зображеннями Катерини Вілкової і Кирила Плетньова можна було побачити на кожному кутку в Москві, але виглядали вони настільки непривабливими, та й іншої активності з боку прокатника, з просування картини до аудиторії помічено не було, відсутність інтересу глядачів до картини зовсім не дивує. Кінотеатри також не повірили в картину - фільм вийшов на 13 екранах, з яких про збори відзвітував тільки один. При цьому творці стрічки посмішити звинуватити публіку в тому, що вона «відвикла від мейнстріму». Як кажуть, без коментарів.

Золото / Прем'єр-Кінопрокат
Бюджет: 4,5 млн $
Збори: 0,03 млн $



Багатостраждальна картина «Золото» (раніше відома, як «Дике щастя», стрічка знімалася ще в 2008 році) за участю Сергія Безрукова нарешті дісталася до нашого глядача, який в черговий раз її просто не помітив. Збори екранізації роману Мамина-Сибіряка склали трохи менше мільйона рублів - це близько 30 тисяч доларів. Випуск картини супроводжувало інформаційне мовчання, мовби й не було цієї картини. І це, як мінімум, дивно для фільму Свердловської кіностудії, і створеної за підтримки Фонду кіно і Міністерства культури.

Шагал-Малевич / Арена
Бюджет: 7,0 млн $
Збори: 0,12 млн $



Дорога арт-драма «Шагал - Малевич» Олександра Мітти таки знайшла свого глядача в кінопрокаті (збори - $ 120 тис.), але яким чином продюсери збираються повернути витрачені на неї кошти (бюджет - 7 млн доларів), не знають ані вони, ні Фонд Кіно, який видавав гроші. Вихід фільму супроводжувала масована pr-кампанія, яка дозволила звернути увагу на картину частини зацікавленої в ній аудиторії. Однак, для окупності цієї кількості глядачів виявилося занадто мало.

Форт Росс: У пошуках пригод / Dream Team Media
Бюджет: 6,9 млн $
Збори: 0,25 млн $



Перш ніж дати режисерові і продюсерові Юрію Морозу 10 мільйонів доларів на виробництво і просування пригодницького фільму «Форт Росс: У пошуках пригод», продюсерам і фінансувати картину Міністерству Культури потрібно було ознайомитися з касовими «досягненнями» його попередніх картин. Але в цьому випадку створюється таке враження, що вони раді тому, що фільм, що пролежав без прокатника більше року, нарешті взагалі вийшов у прокат. При цьому не можна сказати, що фільм був кинутий прокатником напризволяще - було і запрошення в ефір «Вечірнього Урганта» виконавців головних ролей, і яка-ніяка телевізійна реклама, і навіть білборди. Але у спостерігачів вони викликали асоціації з розважальним телешоу, а ніяк не з пригодницьким фільмом про подорож у часі.

Вісімка / Dream Team Media
Бюджет: 4,0 млн $
Збори: 0,31 млн $



На відміну від картин, про які йшлося вище, вихід кримінальної драми «Вісімка» супроводжувався інформаційною атакою на потенційного глядача. Модного письменника Захара Прілепіна запрошували до себе всі телеканали, хіба що не в кулінарні шоу і програми для домогосподарок. Але більше шуму навколо фільму наробив постер, який знавці кіно негайно порівняли з афішею фільму «Божевільна їзда 3D». Втім, на прокаті фільму це ніяк не позначилося. Фільм стартував начебто самий провальний для російського кіно уїк-енд Дня перемоги з дев'ятого місця одночасно з фільмом «22 хвилини». Всі ставки робили на те, чий кінь прийде останнім.

22 хвилини / ЦПШ
Бюджет: 6,5 млн $
Збори: 0,73 млн $



Про ситуацію з бойовиком «22 хвилини», продюсером якого виступив Олексій Сидоров, ми вже розповідали. Стрічка стала жертвою епохи змін, яка спіткала ЦПШ в 2012-2014 роках. Так чи дійсно потрібно було перемонтувати фільм? Що заважало випустити його в прокат до «Капітана Філліпса», адже багатостраждальний проект Сидорова був готовий до виходу на екрани 23 лютого 2013? Комерційне фіаско фільму, знятого на держгроші і порізаного уздовж і впоперек, було гарантовано ...

Важко бути богом / Люксор
Бюджет: 10,0 млн $
Збори: 1,33 млн $



Зовсім інша ситуація з картиною Олексія Юрійовича Германа. Компанії «Люксор» створила з прокатом картини неймовірне, адже зібрати в кінотеатрах понад $ 1,3 млн на абсолютно некомерційній тригодинній стрічці - це дорогого коштує. Але от бюджет у драми «Важко бути богом» був величезним...

Чорна троянда / Кінографа
Бюджет: 7,0 млн $
Збори: 0,89 млн $



Бойовик «Чорна троянда» виявився найбільш касовим фільмом за участю Олександра Невського (якщо не вважати драму Софії Копполи «Десь», в якій акторові дісталася епізодична роль репортера). Але успіх цей дуже відносний, якщо враховувати бюджет картини. Можливо, що прибуток інвестори зможуть отримати від продажу фільму на носіях або VOD.

Газгольдер: Фільм / Dream Team Media
Бюджет: 4,0 млн $
Збори: 1,8 млн $



Довго валялася на полиці і змінила купу дистриб'юторів кримінальна драма в стилі реп «Газгольдер: Фільм» нарешті цього року знайшла свого прокатника. Вихід фільму супроводжувався масштабним турне музикантів, що брали участь в картині. Але для того, щоб кіно збирало в прокаті гроші, недостатньо зібрати на нього фанатів. У фільмі повинні бути сюжет і сценарій. А ні тим, ні іншим, стрічка «Газгольдер» похвалитися не могла.

Авантюристи / 20th Century FOX & A-company
Бюджет: 3,0 млн $
Збори: 1,52 млн $



З картиною «Авантюристи» шановних продюсерів Олександра Роднянського і Сергія Мелькумова сталося щось дивне. Потенційно пригодницька стрічка за участю найкасовіших і улюблених російських акторів Світлани Ходченкової, Костянтина Хабенського і Дениса Шведова, на перевірку виявилося привітом з 80-х. Драма, яку «продавали» глядачеві, як містила унікальні підводні зйомки. І це, якщо не вважати ретро-постери фільму, було чи не єдиною приманкою картини. Глядач не клюнув, незважаючи на те, що вулицями було складно пройти повз реклами з зображенням видатних форм Ходченкової.

Висновки

Найбільший інтерес аудиторії, як російської, так і американської, викликають комедії, засновані на національних особливостях. Причому, у випадку з Росією, цей жанр домінує - комедій у вітчизняному кіно занадто багато, в той час, як інші жанри - трилери, хоррори, пригоди, дитяче та підліткове кіно, фантастика - практично не представлені.

Успіх «Вія» демонструє життєздатність пригодницького фентезі, знятого на основі оригінальних російських сюжетів. Його приклад показує, що фільм з великим бюджетом, якщо його зробити фільмом-подією, може бути прибутковим, навіть без підтримки телевізійних каналів і без випуску в форматі IMAX. Серед фільмів, які знаходяться в десятці успішних немає жодного випадкового - поки кожному з них не була пророблена колосальна робота по просуванню. Три фільми з десятки вийшли 1 січня та основну касу зібрали тільки завдяки довгим вихідним.

Якщо говорити про фільми, які принесли їх творцям збитки, то у випадку з російським кіно, більшою мірою позначалася відсутність маркетингу як такого - фільми створювалися або без урахування інтересів аудиторії, або ж витрати на їх виробництво заздалегідь не припускали комерційної віддачі, оскільки відповідальності за провал ніхто не несе. З представлених в списку збиткових стрічок, тільки «Чорна троянда» і «Газгольдер» не отримували державного фінансування, а «22 хвилини» знімався за підтримки Міністерства оборони, але відомство не зробило ніяких зусиль для забезпечення гідної долі картини в прокаті.

Російського кіно в цьому році в порівнянні з минулим роком стало дуже багато в репертуарі наших кінотеатрів. 45 російських фільмів, у тому числі і копродукція, заробили в першій половині цього року 126,8 мільйона доларів. Тобто частка вітчизняного кіно в загальних зборах ($ 703 500 000) складає начебто благополучні торішні 18% за весь 2013 рік. Але якщо прибрати єдину російську стрічку, що знаходиться серед десяти лідерів прокату 2014 року, «Вій» ($ 34290000) і три вітчизняних новорічних релізи «Любов у великому місті 3», «Друзі друзів» і «Швидше, ніж кролики» (їх загальні збори склали $ 29510000), то частка вітчизняного кіно впаде до 9.1%. Тобто решта російських картин заробили в 2014 році $ 63 млн - але ж це 41 фільм! А між тим на виробництво цих 45 стрічок було витрачено $ 158 200 000, які були в основному вийняті з кишень платників податків.

В цілому ж всі 202 фільму, які вийшли у вітчизняний прокат у першій половині 2014 року, зібрали на 29 червня $ 703 500 000, що на 0,1% менше, ніж було зібрано за першу половину 2013 ($ 704 400 000). Щоб зберегти глядачів, які ходять в кіно в регіонах, провінційні кінотеатри в 2014 році змушені були піти на зниження ціни квитка. Середня ціна квитка в минулому році становила $ 7,6, у першій половині 2014 року - вже $ 7,1, що призвело до зростання відвідуваності, яка збільшилася на 6,4% порівняно з минулим роком. Або кількість глядачів у цьому півріччі - це результат приписок, які знову стали з'являтися у звітах деяких недобросовісних дистриб'юторів?

найуспішніші фільми, російські фільми, провальні фільми, Фільми
Оціни пораду →
Переглядів: 1274
Рейтинг: 5.0/1

ЗАЛИШТЕ СВОЮ ДУМКУ

avatar
1
1 Спам
А мне вообще российское кино не нравится smile
avatar

СХОЖІ ПОРАДИ

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ