ВойтиРеклама на сайте

рецепти від читачів

Коротка історія «розмовного жанру» на ТВ

Коротка історія «розмовного жанру» на ТВ «Чи бачиш, П'ятачок, - задумливо мовив Пух, - Поезія, Рими - це не такі речі , які знаходиш ти, а такі, які знаходять тебе. І єдине, що ти можеш зробити - це піти туди, де вони тебе можуть знайти».

Все почалося з того, що члени команди КВН «Нові вірмени» поїхали в Америку, подивилися кілька виступів американських акторів, що працюють в жанрі стендап - комеді, і вирішили, що «ми так теж можемо». Однак, між російським «Комеді Клаб» і оригіналом - американської стендап - комеді - є великі відмінності. Стендапіст працює один, ніяких команд ні. Він не читає написаних заздалегідь і вчинених текстів, а постійно імпровізує. Він постійно в контакті з публікою і каже на сьогоднішні теми. Тому два виступи стендапіста в одному і тому ж залі і часто разюче відрізняються один від одного. Тому записи їх виступів завжди супроводжуються приміткою - де і коли було зроблено запис. Різниця між «Комеді Клаб» і стендап - комеді така ж, як між попсою і імпровізаційним джазом.

Що ж таке «стендап - комеді» і звідки цей жанр узявся?
За соціальними катаклізмами завжди слідують зміни в суспільній свідомості, побуті, поведінці, мови, потім - у літературі та мистецтві. Так було, наприклад, при переході від епохи Хейан до епохи самураїв; при падінні Риму; після більшовицького перевороту. Такий же переворот в побуті та свідомості людей відбувається і сьогодні. Змінюється мова, побутова поведінка, система цінностей . Молодь підхоплює ці зміни і проводить їх. Представники старшого покоління нерідко розглядають цей процес як «падіння моралі», «куди ми котимося», «світ валиться» і т. д. Втім, те ж саме говорили старпери і в Стародавньому Єгипті...

На початку минулого століття в Москві та Пітері, під впливом Парижа, з'явилися артистичні кафе, кабаре, клуби. «Бродячий собака», «Бі ба бо», «Криве дзеркало», «Летюча миша», «Притулок комедіантів». Публіка ділилася на дві групи - завсідники і гості, «свої» і «чужі». У першу групу входили актори , які приходили сюди після вистав і репетицій, поети, художники, музиканти. У другу - публіка, люди з вулиці, які й оплачували все це. Головною дійовою особою, господарем закладу був ведучий - потім його називали французьким словом «конферансьє». Історія зберегла імена перших російських конферансьє - Балієв, Алексєєв, Гаркаві.

Головна родзинка цих кафе-клубів була в тому, що провідні розмовляли з публікою. У них не було репертуару, затвердженого Главреперткома. Гості- поети читали свої вірші, співаки співали свої пісні. Тут виступав Вертинський, читали свої вірші Маяковський і Єсенін.

Більшовики, прийшовши до влади, швидко розправилися з цим видом мистецтва, який виродився в «розмовний жанр», де кожен текст проходив цензуру і три худради. Так само як російський модернізм дав сходи у Франції і в Америці, а раешний вірш ярмаркових зазивав став репом, так і конферанс в 60-х роках минулого століття в Америці перетворився на «стендап - комеді». Тобто залишився лише ведучий, який говорив з публікою. Як правило, тема цих бесід - сам актор і відбувається з ним, його оцінка того, що відбувається, його життя. Тому в цьому жанрі режисер, актор і автор поєднані в одній особі. У США кажуть: стендап - це твоя правда і твоя біль. Ніхто її за тебе не напише і не придумає. Більшість стендапістов розповідають історії зі свого життя, і історії ці часто трагічні.

Але на сучасному вітчизняному телебаченні найбільш популярним являється жанр ток-шоу. Всі випуски програми "Пусть говорят", а також биографию Андрея Малахова можете подивитись на сайті.

тв, биография андрея малахова, ток-шоу, розмовний жанр, Пусть говорят
Оціни пораду →
Переглядів: 786
Рейтинг: 5.0/3

ЗАЛИШТЕ СВОЮ ДУМКУ

avatar

СХОЖІ ПОРАДИ

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ