ВойтиРеклама на сайте

рецепти від читачів

Служба авіаційної безпеки ДП МА «Бориспіль» відзначає професійне свято

Новости в Борисполе

Служба авіаційної безпеки ДП МА «Бориспіль» відзначає професійне свято 1 грудня 1995 року в Державному міжнародному аеропорту «Бориспіль» була створена перша в Україні служба авіаційної безпеки (САБ). В процесі створення САБ активну участь брали Писаренко М.М., Курило М.П., Решетник В.П., Корсанюк А.Ф. та інші під безпосереднім управлінням найвищого керівництва аеропорту.

За час своєї діяльності співробітниками Служби були відпрацьовані всі необхідні технологічні документи, низка з яких з часом стала основою законодавчих актів України та на сьогодні використовується в різних аеропортах України.

Служба неодноразово проходила сертифікаційні перевірки Управлінням авіаційної безпеки Державіаадміністрації Міністерства транспорту та зв’язку України і отримувала сертифікат відповідності заходів авіаційної безпеки за номером 001, в 2003 році успішно пройшла аудит Європейської конференції цивільної авіації, в 2007 та 2009 роках — аудити ІКАО. Служба також неодноразово перевірялася аудиторами різних авіакомпаній — як України, так і іноземних держав — результати її роботи отримали високу оцінку.

За свої 15 років існування Служба розвивалася, реорганізовувалася, вдосконалювалася.

У 2009 році Служба була перетворена на Комплекс авіаційної безпеки (КАБ), до складу якого увійшли служби контролю пасажирів на безпеку ТК №1 та №2, контролю вантажних перевезень на безпеку, воєнізованої охорони, а також групи — технічної експлуатації спеціальних технічних засобів контролю, додаткових заходів з безпеки, інспекторів-кінологів та бюро перепусток. Загальна чисельність штату комплексу становить близько 800 осіб.

Сучасні технології та обладнання із обслуговування пасажирів, повітряних суден, обробки багажу роблять аеропорт таким, який відповідає вимогам Міжнародної організації цивільної авіації — ІКАО, Європейської конференції цивільної авіації — ЄКЦА.

Підрозділ, до складу якого входить Комплекс авіаційної безпеки, Навчальний центр ІСАО та Відділ контролю якості авіаційної безпеки, підпорядковується Генеральному директорові аеропорту. Очолює цей підрозділ Євген Васильович Фролов.

Керівником Комплексу авіаційної безпеки є Володимир Мачуський, його заступником по підрозділах контролю на безпеку — Ігор Кісаров.

Усі працівники комплексу — справжні професіонали у галузі авіаційної безпеки.

Безпека пасажирів — понад усе!
Головними завданнями служби контролю пасажирів на безпеку термінального комплексу №1 є убезпечення пасажирів у їхніх повітряних подорожах. Співробітники Служби щоденно здійснюють контроль на безпеку пасажирів, ручної поклажі, багажу, членів екіпажу, персоналу та інших осіб. Основна мета — запобігти доставці на борт повітряного судна зброї, боєприпасів, вибухівки, інших предметів, що можуть бути небезпечними для пасажирів повітряного судна. Забезпечення рівня авіаційної безпеки відбувається відповідно до Програми авіаційної безпеки аеропорту.

Служба контролю пасажирів на безпеку термінального комплексу №1 укомплектована всіма необхідними технічними засобами контролю.

Особливу цінність служби становить її персонал. Очолює службу контролю пасажирів на безпеку термінального комплексу №1 Дмитро Оксамит, який уже 15 років працює в галузі авіаційної безпеки аеропорту. Всі представники служби є кваліфікованими працівниками – вони пройшли відповідну підготовку чи перепідготовку в Навчальному центрі ІКАО з авіаційної безпеки ДП МА «Бориспіль» та інших спеціалізованих центрах підготовки фахівців у галузі авіаційної безпеки.

У службі контролю пасажирів на безпеку термінального комплексу №1 працює багато талановитих людей, які є гордістю підприємства. Серед них — автор гумористичних збірок Василь Олексієнко, який вдало відображає реальну дійсність, побут і настрій народу в своїх невеликих творах.

Багато уваги та наполегливості приділяє своєму хобі Ірина Богуш, її захоплення — це вишивання хрестиком, панорамне і різнопланове. Жінка повністю відображає різноманітну гаму кольорів, світла та тіні в своїх роботах.

Дмитро Оксамит у свій вільний час є організатором та керівником автомодельного гуртка в Центрі технічної творчості «Еврика». Так, у цьому році його вихованець та син Максим посів 1 місце в Київській області у номінації «Технічна творчість молодших школярів», який проводився в м. Біла Церква.

Окрім того, у колективі працює багато молоді. У процесі роботи поєднали свої серця та утворили сім’ї Гопкало Андрій та Олена, Кохно Олександр та Катерина, Кошман Костянтин та Ірина, Самар Олександр та Наталія. Тільки в цьому році у наших працівників народилося 5 немовлят. Вчетверте стала мамою Світлана Грона.

За багаторічну сумлінну та віддану працю, вагомі трудові здобутки та особисті заслуги, високу компетентність та професіоналізм старшого інспектора пункту контролю на безпеку Володимира Шульгу нагороджено Почесною грамотою голови Державної авіаційної служби, а начальника служби Дмитра Оксамита — нагрудним знаком «Почесний працівник авіаційного транспорту України».

Ось чому можна впевнено сказати: «За нами — наше майбутнє!».

Вони забезпечують спокій та комфорт пасажирів
Головним завданням служби контролю пасажирів на безпеку термінального комплексу №2 є проведення контролю на безпеку пасажирів, ручної поклажі, багажу та членів екіпажів, персоналу аеропорту. На початку цього року в пунктах контролю на безпеку було встановлено нове сучасне обладнання, яке відповідає рівню світових стандартів. Нові сканери дозволяють побачити будь-який предмет на тілі пасажира, виготовлений з будь-якої речовини. Таке обладнання, застосоване вперше в Україні, значно спростило особистий контроль пасажира та покращило його ефективність.

Проводячи контроль на безпеку пасажирів, їх ручної поклажі, працівники Служби роблять велику справу. Вони дозволяють пасажирам відчувати себе на борту літака спокійно та комфортно, чим роблять внесок у світову справу безпеки польотів цивільної авіації.

Починався ж контроль пасажирів з простого обладнання. З розвитком цивільної авіації підвищуються і вимоги до обслуговування пасажирів, до їх більш якісного контролю на безпеку, більш зручного його проведення. Роботу персоналу служби, яка надає послуги пасажирам з авіаційної безпеки, неодноразово відзначали представники авіакомпаній та пасажири за чемне, толерантне ставлення до них.

Персонал Служби працює злагоджено, чітко і вміло виконуючи поставлені завдання. Вагомий внесок у роботу підрозділу зробили старші інспектори терміналу: Ярослава Харденко, Павло Погребняк, Микола Седюк, Михайло Шульга. Слід відзначити роботу і старших інспекторів пунктів контролю: Сергія Сидоренка, Володимира Швидкого, Івана Карасєвича, Олександра Євсеєнка, Сергія Лисенка, Віри Василенко, Олега Мазура, Олега Микитюка, Миколи Третяка, Сергія Грушка, Андрія Гопкала, Дмитра Корнієнка, Володимира Денисенка.

Протягом усього періоду роботи підрозділ постійно поповнювався новими працівниками. Пов’язано це з розвитком підприємства, зі збільшенням кількості пасажирів. Допомагають у становленні нових працівників оператори СТЗК-інструктори: Валерій Брень, Ігор Кущ, Віктор Щипський, Владислав Шипило. Від інструкторів багато що залежить у першу чергу тому, що ці люди перші, хто вводить молодого працівника у курс справ підрозділу, прищеплює правила поведінки, позитивне ставлення до роботи. Керує підрозділом Олег Додор.

Багаж пасажирів та вантажні перевезення під контролем
Служба контролю вантажних перевезень на безпеку (СК ВПБ) є структурним підрозділом комплексу авіаційної безпеки Державного підприємства «Міжнародний аеропорт «Бориспіль».

Головними завданнями СК ВПБ є здійснення контролю на безпеку вантажу, багажу, поштових відправлень, бортових припасів, персоналу аеропорту та експлуатантів інших осіб, що проходять до стерильної зони Державного підприємства «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» через пункти контролю. Співробітники цього підрозділу пильно стежать за тим, щоб на борт повітряного судна не потрапили зброя, боєприпаси, вибухові речовини та пристрої, інші небезпечні предмети, які можуть бути використані для вчинення акту незаконного втручання в діяльність цивільної авіації.

Історія заснування СК ВПБ бере початок з 1995р. З грудня 1995р. від служби авіаційної безпеки почали виділяти працівників на вантажний термінал для здійснення контролю на безпеку вантажів. У 1996р. за ініціативою заступника генерального директора з авіаційної безпеки та режиму Курила М.П. була створена окрема група із забезпечення авіаційної безпеки вантажу та пошти. У 2000 р. було проведено реорганізацію та створено в структурі служби авіаційної безпеки окремий відділ авіаційної безпеки з вантажних та поштових перевезень. Роком пізніше створили відділ контролю вантажу, поштових відправлень та бортових припасів на безпеку. Цього ж року у результаті реорганізації в структурі комплексу авіаційної безпеки з’явилася служба контролю вантажних перевезень вже не тільки вантажу, поштових відправлень, бортових припасів, але й багажу.

Вагомий вклад у розвиток цього підрозділу внесли такі працівники: Курило М.П., Галець В.М., Лазько М.І., Котул В.І., Кошман Г.М. Біля витоків формування підрозділу із забезпечення контролю на безпеку вантажних перевезень також стояли Костик О.І., Чекулай Г.Г., Дягель М.П., Матюшенко Ю.Г.

Зараз СК ВПБ здійснює контроль на безпеку таких вантажів, як живі тварини, рептилії, птахи, небезпечні вантажі, вантажі військового призначення, цінні вантажі.

Для здійснення контролю на безпеку використовується сучасна доглядова техніка, працівники постійно вдосконалюють свої знання в навчальному центрі ІКАО з авіаційної безпеки в ДП МА «Бориспіль». Також свої знання та навички з гордістю передають новим працівникам співробітники із досвідом.

На сьогодні можна із впевненістю сказати, що служба складається зі справжніх професіоналів: з 22 працівників, що мають 15-річний досвід роботи в службі авіаційної безпеки.

Керує службою молодий, але вже досить досвідчений Юрій Сидорович, який пройшов шлях від молодшого інспектора до керівника.

Сучасна техніка на сторожі безпеки
Зародження сучасної групи технічної експлуатації спеціалізованих технічних засобів контролю (ТЕ СТЗК КАБ) почалося ще в далекі 70-ті роки, коли повітряна міліція спустилася з ПС на землю для виконання своїх обов’язків в накопичувачах пасажирів та залі аеропорту. Контроль пасажирів на АБ раніше проводився за допомогою примітивних засобів (АМД «МІС Пошук», РТІ «РІ-РТМ») вітчизняного виробництва та ручного контролю.

З часом обладнання догляду поповнилося новими зразками, з’явилися на той час сучасні РТІ «Луч», АМД «Гвоздика», ДВР «Едельвейс», а пізніше — аналогічне обладнання закордонного виробництва. Логічно, що група переросла у групу ТО і Е доглядової техніки.

Більше 150 одиниць сучасної різносторонньої техніки контролю — від старих зразків різних виробників до найсучасніших томографів вибухових речовин (МVT) та сканерів людини — забезпечують безпеку пасажирів аеропорту.

Колектив групи, незважаючи на те, що тут багато молоді, дисциплінований, згуртований і висококваліфікований. Більшість працівників мають різного ступеня сертифікати заводів виробників на право експлуатації, технічного обслуговування та ремонту обладнання. Керує цим підрозділом почесний працівник підприємства, досвідчений спеціаліст Валерій Шум, який неодноразово відзначався державними органами цивільної авіації.

Військова охорона — найперша служба безпеки
Загін ВОХОР в аеропорту «Бориспіль» створено у 1958-1959 рр. для забезпечення охорони ПС і об’єктів аеропорту Бориспільського об’єднаного авіаційного загону (БОАО) та пропускного режиму і пожежної безпеки. Служба здійснювалася у суміщених пожежно-стрілецьких вартах. Загін базувався на 35 км. Клуб аеропорту — це колишній аеровокзал, навколишні будівлі були адміністративними та службовими спорудами, у яких розташовувалися служби авіаційного загону та інших суміжних служб (митниця, прикордонники, зали для іноземних туристів, торгові заклади для обслуговування пасажирів). Після завершення будівництва нового аеровокзалу (нинішній термінал В) та будівництва нової злітно-посадкової служби ЗПС (нинішня ЗПС-2) загін ВОХОР перебазувався у приміщення Пожежного депо авіазагону (теперішня реконструйована будівля ВОХОР). Охорона ПС та об’єктів здійснювалась чатовими постами, озброєними карабінами СКС (7,62 мм). Після зміни чатових стрільці-пожежники переходили в пожежні розрахунки і виконували обов’язки пожежної безпеки.

Ветерани загону ВОХОР з дня його організації — це Віталій Жуль (вийшов на пенсію у 2000 році з посади старшого стрільця ВОХОР); Олександр Романюк (вийшов на пенсію у 2000 році, працював стрільцем-пожежником, інструктором ВОХОР, начальником підрозділу охорони ПС і об’єктів, звільнився з посади старшини служби ВОХОР). Вже 30 років працює у ВОХОР Іван Мельник.

З 1 грудня 1995 року у зв’язку з реорганізацією штатної структури та створенням САБ загін ВОХОР розділено на підрозділ пожежної безпеки, підрозділ охорони ПС і об’єктів. Згодом була організована група забезпечення охорони цінних вантажів на чолі зі старшим стрільцем.

У зв’язку зі збільшенням обсягів перевезень особливо цінних вантажів аеропортом придбані три броньовані автомобілі. Персонал групи забезпечення охорони цінних вантажів має індивідуальні засоби захисту.

Найбільш характерні порушення, що виявлялись та припинялись персоналом ВОХОР, — це проникнення в контрольовану зону аеропорту сторонніх осіб; спроби проникнення до ПС та об’єктів з метою крадіжки майна; заяви на КПП про наявність вибухових пристроїв у транспортних засобах та під одягом; виявлення та призупинення фактів крадіжки майна, пошкодження об’єктів РТЗП та аеродромних споруд. Усі порушення вчасно виявлялись з притягненням порушників до відповідальності.

З жовтня 2008 року на посаду начальника служби ВОХОР призначено Миколу Солдатенка, який сьогодні успішно керує службою.

Кінологи на службі в аеропорту
У 1999 році було вирішено створити на ДП МА «Бориспіль» кінологічний підрозділ авіаційної безпеки у відповідності до міжнародних стандартів та рекомендацій ІКАО.

Кандидатами у кінологи були відібрані працівники з числа інспекторів – операторів служби контролю пасажирів, багажу, ручної поклажі та членів екіпажу на безпеку, які вже мали на той момент досвід у виявленні заборонених речовин та предметів для провезення на борту повітряних суден за допомогою рентгено-телевізійного обладнання.

Після проведення переговорів з керівництвом МВС України 15 лютого 2000 року перші 8 кандидатів у кінологи були відправлені на навчання у Житомирську школу працівників міліції, де існує кінологічна кафедра і кінологічний розплідник.

Через два тижні теоретичної підготовки були привезені 8 відібраних у розплідниках МВС України собак породи німецька вівчарка та лабрадор-ретривер.

При розподіленні собак між кінологами було проведено невеликий експеримент. Як правило, люди вибирають самі собі собаку, а відбулося все навпаки — собак випустили з автобуса, і ту, яка зразу підійшла до кінолога (встановила контакт), закріпили за ним.

Далі були навчальні будні практичної та теоретичної підготовки. 15 травня 2000 року група інспекторів–кінологів розпочала свою роботу як один з підрозділів служби з пошуку та виявлення вибухових речовин та небезпечних предметів.

У роботі група виявила себе дружним колективом, який готовий до виконання своїх завдань у різних умовах. За час виконання своїх обов’язків не трапилося жодної НП. За допомогою службових собак виявлялись вогнепальна зброя, набої та компоненти вибухових речовин.

Керує групою інспекторів-кінологів фанатично закоханий у собак та мотоцикли Сергій Мельник.

Додаткові заходи безпеки
Головним завданням групи додаткових заходів з безпеки (ГДЗБ), створеної у червні 2009 року, є проведення додаткових заходів з безпеки шляхом опитування пасажирів, післяпольотного та передпольотного огляду повітряного судна, контролю доступу на борт повітряного судна та в зону обслуговування, роботи у зоні комплектації багажу визначеного рейсу, проведення контролю пасажирів та ручної поклажі перед посадкою у літак.

Весь особовий склад ГДЗБ пройшов навчання у навчальному центрі ІКАО з авіаційної безпеки ДП МА «Бориспіль», також була проведена підготовка персоналу компаніями I-SEC B.V.(Голландія) та CHECPORT (Швейцарія). Працівники ГДЗБ проходили навчання в м. Брюссель (Бельгія) та м. Атланта (США).

Персонал ГДЗБ працює як єдиний механізм, чітко і вміло виконує поставлені завдання. Вагомий внесок у роботу підрозділу зробили старші інспектори з поглибленого контролю на безпеку: Оксана Калита, Наталія Назаренко, Віра Дягель; інспектори з поглибленого контролю на безпеку: Інна Мельник, Руслан Пісоцький, Володимир Ведріган, Олександр Спичак, Наталія Сахно; інспектори з контролю на безпеку: Євгеній Биков, Валентина Слюсар, В’ячеслав Спичак, Оксана Куля.

Доступ до аеропорту — під суворим контролем
Одним із підрозділів Комплексу авіаційної безпеки є Бюро перепусток. Працівники Бюро перепусток забезпечують санкціонований доступ до контрольованої зони ДП МА «Бориспіль» працівників аеропорту та підприємств і організацій, які працюють на території контрольованої зони за допомогою перепусток та системи контролю управління доступом.

Копітка робота співробітників цієї структури вносить свій, особливий внесок у діяльність усієї служби.

Навчальний центр ІКАО з авіаційної безпеки
Центр має багатий досвід проведення не тільки національних курсів та курсів ІКАО, але й міжнародних заходів у галузі авіаційної безпеки.

Гордістю центру є забезпечення у 2003 році вперше в історії розвитку світової галузі авіаційної безпеки підготовки світових аудиторів з авіаційної безпеки.

У 2004 році була проведена четверта зустріч директорів Навчальних центрів ІКАО з авіаційної безпеки. Робота навчального центру ДП МА «Бориспіль» була оцінена на найвищому рівні. Того ж року на базі ДП МА «Бориспіль» під егідою штаб-квартири ІКАО, ЄКЦА та УАБ Державіаадміністрації було проведено багатонаціональний семінар з питань втілення національної програми авіаційної безпеки, участь у цьому семінарі взяли представники 15 держав.

У 2005 році на базі ДП МА «Бориспіль» було проведено засідання комітету авіаційної безпеки Асоціації «Аеропорт» ЦА країн СНД.

Також у 2005 році Навчальним центром ІКАО з авіаційної безпеки ДП МА «Бориспіль» отримано ліцензію Міністерства освіти і науки України на освітню діяльність за напрямками «підготовка та підвищення кваліфікації з питань авіаційної безпеки», «підготовка персоналу, який забезпечує безпеку за допомогою технічних засобів забезпечення безпеки», «підготовка фахівців пожежної безпеки». Також працівники пройшли психологічну підготовку, психологічну корекцію та розпочали вивчення англійської мови.

У 2008 році на базі Навчального центру ІКАО з авіаційної безпеки ДП МА «Бориспіль» за підтримки ЄКЦА проведено багатонаціональний практичний семінар з питань контролю на безпеку. Участь у цьому семінарі взяли представники 24 країн.

За період з 2007 року по 2009 рік працівниками Навчального центру розроблено низку нових навчальних програм з авіаційної безпеки: «Перепідготовка персоналу, який здійснює контроль на безпеку», «Підготовка операторів спеціальних технічних засобів контролю», «Підготовка персоналу підприємств бортового харчування», «Первинна підготовка з основ авіаційної безпеки», «Підготовка персоналу, який здійснює профайлінг», «Контроль пасажирів та багажу на безпеку».

Зараз розробляється нова версія курсу базової підготовки фахівців авіаційної безпеки, а також курс для дистанційного навчання з питань первинної підготовки з основ авіаційної безпеки.

Центром були проведені міжнародні курси під егідою ІКАО — Сертифікація інструкторів, Національні інспектори. Проведені курси отримали позитивні відгуки як слухачів, так і інструкторів ІКАО.

У 2009 році 4 сертифіковані інструктори Навчального центру ІКАО взяли участь у дистанційному навчанні з курсу ресертифікації інструкторів, організованому штаб-квартирою ІКАО, та підтвердили статус «Сертифікований інструктор ІКАО з авіаційної безпеки». Це директор центру Т.І. Підгаєць, завідувач навчальною методичною частиною С.В. Рубанов, старші викладачі центру С.О. Діденко та Р.А. Оскілко.

У 2009 році у Навчальному центрі ІКАО проведено 9 курсів, на яких пройшли навчання представники таких держав, як Грузія, Болгарія, Ірландія, Латвія, Литва, Молдова, Польща, Україна, а також проведено 98 курсів за національними програмами, на яких пройшли навчання 1924 особи з багатьох аеропортів та авіакомпаній.

Працівники Центру В.П. Решетник та І.М. Кушнір взяли на себе всю турботу про слухача, починаючи з моменту заявки на навчання і аж до отримання сертифікату, а також плідно працюють над формуванням навчальних груп відповідно до світових стандартів. Психологічну підтримку роботи комплексу авіаційної безпеки здійснює старший викладач Р.А. Оскілко. Старший викладач центру С.О. Діденко забезпечує розробку навчальних програм у галузі авіаційної безпеки.

Авіаційна безпека постійно розвивається, і тільки у тісній співпраці усіх професіоналів цієї галузі можна досягти позитивного результату та недопущення здійснення актів незаконного втручання у діяльність цивільної авіації.

Ми надаємо якісні послуги
З метою забезпечення постійного контролю за виконанням процедур у галузі авіаційної безпеки у 2007 році в ДП МА «Бориспіль» був створений Відділ контролю якості авіаційної безпеки.

Діяльність Відділу відіграє важливу роль у вдосконаленні системи авіаційної безпеки, сприяє виконанню міжнародних та національних вимог забезпечення безпеки.

До складу відділу входять висококваліфіковані спеціалісти з 15-річним практичним досвідом роботи — начальник відділу Ірина Сіряк та інспектор з контролю якості АБ Галина Глущенко.

Як відомо, безпека у повітрі починається з безпеки на землі. Робота Служби авіаційної безпеки Аеропорту «Бориспіль» є непростою і часто ризикованою. Кожен співробітник Служби робить важливу справу, убезпечуючи повітряні подорожі пасажирів. Тому колектив Міжнародного аеропорту «Бориспіль» пишається тим, що у безпеці польотів у Європі та світові є й частина їхньої роботи.

борисполь, САБ, ДП МА «Бориспіль»
Оцени новость →
Просмотров: 2572
Рейтинг: 5.0/3

Комментарии

avatar

Новости по теме

Новости партнеров