ВойтиРеклама на сайте

рецепти від читачів

Не заправиш — не поїдеш: перевізники знову піднімають ціну

Общество

Із 1 жовтня приблизно на 46% підвищилася вартість проїзду між Борисполем та селами Бориспільського району.

Люди, які постійно користуються рейсовими автобусами ВАТ «АТАСС-Бориспіль», уже мали змогу дізнатися і про підвищення тарифів, і про ціни на проїзд до того чи іншого населеного пункту. Листівки з цією інформацією є у кожному автобусі, який працює на маршруті. Але таке підвищення — болючий удар по кишенях пасажирів, особливо, якщо їм щодня доводиться їздити на роботу.

— Невже справді таке різке підвищення тарифів є необхідним саме сьогодні? — запитую директора ВАТ «АТАСС-Бориспіль» Миколу Дмитровича Плужника.
— Підвищувати вартість проїзду потрібно було ще «вчора», коли вперше подорожчало пальне, «полізли» вгору ціни на запчастини, гуму та інші витратні матеріали. Востаннє тарифи підвищувалися 20 грудня 2007 року. У них закладено ціну пального 4 грн 80 коп. Торік, коли ціна пального різко пішла вгору, на підприємстві складалася безвихідна ситуація, і ми звернулися до облдержадміністрації, щоб підвищити тарифи. Ми подали всі необхідні розрахунки, і якби вони були необґрунтованими, нас би просто не стали слухати. Тарифи мали збільшуватися ще з 1 червня 2008 року. Але доки питання пройшло всі узгодження та перевірки і облдержадміністрація дала добро на нові ціни, минуло майже півтора року.
Є у нас такий термін для розрахунку, як вартість одного пасажиро-кілометра. Так от, якщо за старими тарифами вона складала 18,1 копійки, то нинішня «калькуляція» тягне на 26,6 коп.

— Ці нові тарифи покривають затрати на перевезення?
— Уже не покривають, складають приблизно 80%. Але вони допоможуть вирівняти ситуацію.

— Як ви вирішуєте проблему перевезення пільговиків?
— Сьогодні на сільських рейсах особливо багато пасажирів пільгових категорій. Звичайно, держава виділяє нам субвенції як компенсацію за такі перевезення. Але якщо торік нам дали 1,5 млн субвенції, то у цьому році — лише 900 тис. грн. А кількість «пільгових» пасажирів не зменшилася. До того ж, усі субвенції перенесено на кінець року.

— Адресна допомога пільговикам могла б вирішити цю проблему?
— Питання про адресну допомогу замість пільгових перевезень ми піднімали неодноразово. Але конкретного механізму такої компенсації немає. Тож увесь тягар проблеми лягає на плечі підприємств-перевізників. На сьогодні управління праці заборгувало нам за пільгові перевезення близько 300 тис. грн.

От і маємо: рівень інфляції з грудня 2007 збільшився на 35%, ціна пального зросла на 37%. Матеріли, запчастини, гума — усе зросло в ціні. Підвищилася мінімальна зарплата, а відповідно зросли і заробітні плати наших працівників. Згідно із галузевою угодою, наші зарплати не мінімальні, але розраховуються, виходячи з мінімальної. І все це оподатковується. Тільки торік ми заплатили близько 4 млн грн податків.

— Тарифи на проїзд до Києва також підвищуватимуться?
— Поки що ні, Кабмін не «дав добро», хоча збільшення вартості пального і вимагає такого кроку. Проте, найбільш збитковими були і залишаються сільські рейси.

— Останнім часом перестали користуватися попитом квитки на проїзд. Водії не завжди поспішають їх видавати, а пасажири цим не переймаються. А якщо запитаєш про квиток, можеш отримати десяток разом. Навіть трохи незручно почуваєшся поряд із пасажирами, які мовчки віддали гроші…
— Даремно пасажири поводяться так легковажно. Адже наше підприємство сплачує страховий збір у розмірі 1% від вартості квитка. Тож кожен, хто придбав квиток на проїзд (а не просто заплатив за дорогу), застрахований від непередбачених аварійних ситуацій.
Проте існує ще одна причина, чому пасажирам варто вимагати квитки. Відірвані талони на проїзд чітко фіксують кількість пасажирів. У водія не буде спокуси самому визначати об’єм виручки, яку він здає. Ми, звичайно, перевіряємо наявність квитків під час рейсів. Але все це робиться вибірково. Можливо, якби пасажири допомагали здійснювати такий контроль, і обігових коштів ми мали б більше, і кількість збиткових рейсів виявилася б меншою.

— Сьогодні з’явилося багато бажаючих підзаробити на перевезенні пасажирів.
— На жаль, чесної конкуренції, особливо на збиткових сільських маршрутах, не існує. Зате чи не в кожному селі є нелегальні машини, які навряд чи мають необхідні дозвільні документи, зате забирають пасажирів безпосередньо перед нашими автобусами. І ті ж самі пільговики їм платять. Як же нам у таких умовах хоча б на пальне заробити? Ми ж водою автобуса не заправимо...

— Чи таким чином наші села не залишаться без регулярних пасажирських перевезень?
— Звичайно, ні. Наше підприємство створене у 1938 році, торік відзначило своє 70-річчя. Незважаючи ні на що, ми працюємо і розвиваємося. Шукаємо можливості оновлювати автобусний парк, намагаємося працювати так, щоб не соромно було перед пасажирами. Хочеться вірити, що і пасажири із розумінням поставляться до такого непопулярного, але вкрай необхідного кроку, як підвищення тарифів.

Якщо ж у когось виникають зауваження до роботи водіїв підприємства ВАТ «АТАСС-Бориспіль», вони можуть повідомити про це за телефоном: 6-14-86, відділ перевезень.

Оцени новость →
Просмотров: 902
Рейтинг: 5.0/1

Комментарии

avatar

Новости по теме

Новости партнеров