ВойтиРеклама на сайте

рецепти від читачів

Аптечні кіоски. Бути чи ні?

Новости в Борисполе

Наші вітчизняні «реформатори» весь час перебувають у напрузі: що б його таке придумати, аби народу жилося «краще і веселіше». Весь час намагаються щось впровадити, заборонити чи дозволити. Наприклад, у медичній галузі вже впроваджували, щоправда, безуспішно, загальну диспансеризацію населення, обов’язкові медогляди дітей і школярів, усілякі вакцинації, продаж майже всіх ліків за рецептами тощо. Тепер придумали до кінця року позакривати аптечні кіоски. Тема досить суперечлива. Є свої «за» і «проти».

Кореспондент «Вістей» намагався розговорити багатьох зустрічних бориспільців, дізнатись їхню думку щодо логічності закриття аптечних кіосків. Абсолютна більшість із них не чула, що хтось збирається запровадити цю новацію. А ті, хто чули краєм вуха про таке, кажуть, що це добре, що аптечні кіоски є на кожному кутку.

А ось думка професійного реалізатора лікарських засобів Сергія Івановича Мамайсура, завідувача аптеки № 194, що на вулиці Київський Шлях, 31 у Борисполі:
— На мою думку, нові правила щодо заборони аптечних кіосків потрібно впроваджувати. Для нормального функціонування закладу під назвою «аптека» потрібна площа, як мінімум, 50 квадратних метрів. Сюди входить торгівельний зал і всі підсобні приміщення.

Існують ще аптечні пункти. Всі вони повинні належати базовій аптеці і мають право на існування задля зручності населення. Весь медикаментозний товар повинен надходити до базової аптеки, де ретельно перевіряється на сертифікат якості, а вже звідти розподіляється по власних аптечних пунктах. Аптечні пункти повинні розміщуватися при закладах охорони здоров’я, державних чи приватних, і в місцях масового перебування людей, наприклад, на вокзалах, стадіонах. Аптечні пункти повинні бути площею не менше 18 квадратних метрів. Вони теж можуть реалізовувати медтовари від вітамінів до «рецептури».

Аптечний кіоск – це пародія на аптечний заклад. До недавнього часу для його відкриття потрібно було всього вісім квадратних метрів (нині – двадцять) і його можна було відкривати де завгодно. Але аптечні кіоски мають право торгувати, можна сказати, лише вітамінами та презервативами.

Для зберігання медикаментів потрібно повністю дотримуватись температурного режиму, що можливо лише в повнометражній аптеці.
А як це можна зробити в кіосках? До того ж, про перевірку попереджають за десять днів. Цього досить, щоб усю сумнівну продукцію вивезти на «базу», а потім знову повернути назад на прилавки.

— Багато чиновників од фармакології застерігають громадськість щодо фальсифікованих ліків. Наскільки можливе це явище, адже сфальсифікувати ліки – це не те, що виготовити «самопальні» горілку чи коньяк?
— Фармакологічний фальсифікат – це складніша справа. Контроль за його виявленням жорсткіший. І якщо наші приймальники продукції бачать, що упаковка хоч трішечки відрізняється за кольором від справжньої, уже сигналізують про це. В Україні діють близько 800 постачальників. Ми дотримуємося принципу працювати з мінімумом постачальників, тобто замовляємо товар приблизно в десяти з них. Так значно надійніше.

Кіоски проконтролювати значно складніше. Туди товар може надходити і поза базовою аптекою. Якщо постанову Держслужби з лікарських засобів буде прийнято, то в Україні до кінця поточного року ліквідують усі аптечні кіоски, які діють у містах. Про це кілька днів тому на прес-конференції заявив її голова пан Соловйов: «Ми ініціювали зміни щодо ліцензійних умов, у яких передбачена ліквідація до кінця року такого явища, як аптечний кіоск». Чиновник заявив, що Україна є єдиною країною, в якій лікарські засоби продаються в кіосках. Із 6,5 тисяч суб’єктів, які ведуть підприємницьку діяльність, три тисячі складають аптечні кіоски.

Зміни в законодавстві не торкнуться сільських аптечних кіосків. Вони як були, так і залишаться функціонувати. Але й для них будуть пред’явлені додаткові вимоги щодо збільшення торгової площі, а також підвищення кваліфікації персоналу та умов зберігання лікарських засобів.
У наш час аптечний бізнес став одним із найприбутковіших. Можливо тому точки продажу фармацевтичних товарів множаться, як гриби після дощу.

Володимир БІЛКЕЙ

Оцени новость →
Просмотров: 1025
Рейтинг: 5.0/1

Комментарии

avatar

Новости по теме

Новости партнеров