ВойтиРеклама на сайте

рецепти від читачів

Бориспільський автобусний завод «Еталон» - у стані «заморозки»

Новости в Борисполе

Бориспільський автобусний завод «Еталон» - у стані «заморозки» Першого грудня 2008 року майже 900 працівників Бориспільського автобусного заводу «Еталон» залишилися без роботи. Всі вони були звільнені за згодою сторін. Сім цехів БАЗу призупинили роботи з випуску нової продукції — автобусів та вантажівок, а його працівники поповнили лави безробітних.
Сьогодні завод працює, за словами його керівника Олександра Остапчука, в обмеженому режимі. Функціонують лише дільниця передпродажної підготовки продукції та відділ збуту, проводяться переговори з низкою потенційних покупців. Фактично зараз на заводі працюють менше сотні людей. Що ж сталося з одним із найуспішніших ще донедавна підприємств, яке за кілька років зуміло завоювати 40 відсотків ринку автобусобудування в Україні. Візит у село Проліски Бориспільського району, де розташований автобусний завод, допоміг прояснити ситуацію та встановити істину на місці.

Передбачаючи, що кризові явища в країні за принципом «доміно» неодмінно відіб’ються на купівельній спроможності перевізників, що, у свою чергу, спричинить різке падіння продажу готової продукції заводу, керівництво БАЗу було змушене піти на досить непопулярні заходи. І першим «болючим» кроком стало звільнення 90 відсотків колективу, «кістяк» якого сформувався ще у 2004-2005 роках. Тоді також були «важкі часи», за словами директора, була заборгованість по зарплаті аж 9 місяців. Але завод вистояв, люди витримали, масових звільнень не було.
— Нинішня ситуація значно серйозніша. Відчувши загострення економічної кризи в країні, — каже директор заводу Олександр Леонідович Остапчук, — ми провели загальні збори колективу, на яких не стали нічого приховувати від працівників. Адже забезпечити усіх роботою та виплачувати заробітну плату у нас все одно не було б можливості, тому людям було запропоновано звільнитися — за згодою сторін, стати на облік у центри зайнятості за місцем проживання і отримувати виплати, передбачені законодавством на випадок безробіття. Цей крок був вимушеним.

25 грудня минулого року були прийняті, а 13 січня 2009 року вже набрали чинності зміни до Закону України, згідно з якими звільнені за згодою сторін особи прирівнюються до звільнених за власним бажанням і втрачають право на допомогу по безробіттю на найближчих 90 днів. Така доля оминула звільнених з «Еталону» працівників. До того ж, жодної копійки заборгованості по заробітній платі перед звільненими працівниками у заводу немає, всі соціальні виплати — відпускні, оздоровчі, лікарняні — здійснені згідно із законодавством.
— Коли у грудні проводились загальні збори, — каже Олександр Леонідович, — ми сподівалися, що у лютому ситуація стабілізується, завод запрацює на повну потужність, і люди повернуться на робочі місця. Але низький рівень продажу готової продукції, якою зараз «забита» вся територія підприємства, говорить сам за себе. Для порівняння: якщо раніше ми продавали близько 300 автобусів щомісяця, то у січні — лише 60. Поки не розпродається вже готова продукція, про випуск нової годі й думати. Отже, як не гірко це усвідомлювати, але в таких умовах утримувати без роботи та зарплати майже тисячний колектив завод собі не може дозволити.
Звичайно, керівництво «Еталону» не опускає руки навіть у таких складних економічних умовах.

Проводяться, і досить успішно, перемовини із кількома африканськими та азіатськими країнами, потенційними покупцями наших автобусів та вантажівок.
— Завод зможе пережити кризу в країні та зберегти свої потужності, якщо нам вдасться підписати довгострокові контракти на постачання нашої продукції закордонним партнерам. Хоча про добудову нового корпусу заводу та повернення до роботи колективу в повному обсязі доведеться забути — для цього сьогодні немає ні коштів, ні потреби.

Тим часом, екс-працівники «Еталону», а це люди з різних регіонів України, мало не щодня телефонують на Бориспільщину з надією та запитаннями, «коли ж завод запрацює». Нічого втішного їм керівництво підприємства пообіцяти не може. Навіть, якщо заводу вдасться вийти із стану «заморозки», більшість його працівників так і залишаться безробітними.

Тетяна Мазур

Бориспільський Еталон, автобусний завод, Бориспільський автобусний завод «Ет
Оцени новость →
Просмотров: 1743
Рейтинг: 5.0/2

Комментарии

avatar

Новости по теме

Новости партнеров