ВойтиРеклама на сайте

рецепти від читачів

Станції «Бортничі» вже немає - є «Кірпа»

Новости в Борисполе

Важко повірити, але такої звичної для наших земляків залізничної станції «Бортничі» вже немає. Точніше, і перон, і приміщення, і рейки залишилися недоторканими, але от сам напис «Бортничі» на фасаді вокзалу зник. Цей залізничний об’єкт нещодавно перейменовано на станцію імені Георгія Кірпи, нині покійного колишнього міністра транспорту України.

Теперішній гендиректор «Укрзалізниці» Михайло Костюк стверджує, що ідея перейменування належить усьому трудовому колективу Південно-Західної залізниці, адже Кірпа зробив стільки хорошого в галузі залізничних перевезень.

Що ж, цілком можливо, адже як наближена до Кучми і Януковича людина і їхній вірний слуга, він мав необмежений доступ до державної фінансової скарбниці. Тож і повідреставровував на найвидніших місцях вокзали та інші привокзальні об’єкти. Хоча так і залишилося таємницею, скільки народних грошей зникло невідомо куди. І стоять нині як пам’ятники одному із найбагатших людей України недобудови мосту через Дніпро в Києві та залізничного вокзалу в Дарниці, де господарює нині один-єдиний сторож зі своєю безпородною дворняжкою.

Захопившись архітектурною гігантоманією, Кірпа не дуже поспішав оновлювати головне для пасажира — рухомий склад залізниці. От і трясуться й понині здебільшого в пошарпаних «гедеерівських» вагонах, електричках клієнти «Укрзалізниці», тобто пасажири.

Кірпу знайшли мертвим у його особняку в селі Бортничі, яке колись входило до складу Бориспільського району, а тепер є столичною околицею. Існує кілька версій щодо його смерті. Найголовнішою слідчі вважають самогубство. Мовляв, Кірпа дуже боявся гасла Ющенка «Бандити сидітимуть у тюрмах» і вважав, що його неодмінно притягнуть до відповідальності за фальсифікації на президентських виборах 2004 року. Як головний транспортник країни, він був організатором «каруселі» з безкоштовного перекидання ешелонів із мешканцями східних районів України з відкріпними талонами. У вагонах електричок і поїздів усе, що можна, було обліплене портретами Януковича і відповідними агітаційними матеріалами. Якщо версія самовбивства з пістолета і є дійсністю, то даремно Кірпа це зробив. Жодного бандита Ющенко, всупереч обіцянкам, так і не посадив.

Багато хто з політиків вважає, що «залізничника» убили свої ж. Бо, як кажуть, «он слішком много знал».

Фінансова версія смерті Кірпи полягає в тому, що його самогубство, як сказав його колишній заступник по Мінтрансу Іван Салій, пов’язане з боргами. Гроші, виділені державою на будівництво нового моста в Києві, були на той час фактично витрачені, а будівельні роботи не проводилися. Ті кошти не такі вже й маленькі – майже мільярд бюджетних доларів. Тодішній уряд Януковича на звернення депутатів щодо зловживання на «Укрзалізниці», у морських і повітряних портах не реагував.

При всіх «негативах», цілком можливо, у Кірпи є й заслуги перед державою. Недаремно ж, зачепившись за них, тодішній президент Кучма присвоїв йому звання Героя України. Та й постраждав пан Георгій од рук найзапеклішого кучміста Януковича, котрий влаштував Кірпі мордобій у своєму кабінеті, після чого міністр зліг до лікарні з серйозними ушкодженнями. Бо коли стало зрозуміло, що перед останнім, вирішальним туром голосування на президента Янукович програє, Кірпа відмовився безкоштовно возити Україною «фальшивих» виборців із Донбасу і Криму.

Після смерті Георгій Кірпа згодом почав «оживати». Так, наприклад, сесія Ужгородської міської ради ухвалила рішення перейменувати Привокзальну площу на площу імені Кірпи. Мотивація: той в Ужгороді разом із кандидатом у президенти Януковичем відкривав новий вокзал, який обійшовся країні в 180 мільйонів доларів. Деякі депутати говорили, що було б непогано відкрити в закарпатському обласному центрі й пам’ятник Кірпі. Не шкодував для покійного компліментів і один зі сватів Кучми Анатолій Франчук, котрий заявляв, що Георгій Миколайович є натхненником, реформатором і людиною величезної політичної волі. І взагалі був державним діячем загальнонаціонального масштабу.

Про загальнонаціональні масштаби можна тлумачити по-різному. Але багатогектарні володіння Георгія Кірпи на Бориспільщині й нині обнесені височезним і без міри довжелезним парканом у лісах довкола його дачі з боку села Бортничі. До станції, яка зникла з карти України, звідти кілометрів аж 30.

А в містах і селах ніяк не вдається перейменувати заради історичної справедливості бодай якісь вулички чи провулки.

Оцени новость →
Просмотров: 836
Рейтинг: 5.0/1

Комментарии

avatar

Новости по теме

Новости партнеров