ВойтиРеклама на сайте

рецепти від читачів

Тендером по Бориспільських тротуарах

Новости в Борисполе

Тендером по Бориспільських тротуарах Якщо терміново не відбудуться зміни у тендерному законодавстві, Бориспіль може залишитися не лише без ремонту доріг та тротуарів, але й без обслуговування світлофорів, ліфтів та вивезення сміття. І така ситуація не тільки у Борисполі.

При обговоренні стану наших доріг зламано не одне перо. Бориспіль у цьому питанні не виняток. А от про тротуари згадується рідше.

Пригадую, десь у дев’яностих роках минулого століття місто «нашкребло» коштів на ремонт вулиці Шевченка — однієї із центральних вулиць Борисполя. Очевидно, тротуари в рамках цього кошторису не передбачалися. З одного боку вулиці тротуару немає взагалі (там місцями прокладено дренажні канали), а з іншого — де пощастило, там лишився старий асфальт, а де ні — вимощено старими бетонними плитами. Але їх не вистачило метрів, мабуть, на двісті — так усе і залишилося до цього дня.

Звичайно, вибоїни та калюжі на дорогах — справжня проблема для автомобілів. А як же пішоходи? Навіть сьогодні переважна більшість із нас користується «транспортним засобом», який у народі влучно назвали «одинадцятим номером», тобто рухається на своїх двох. І цей спосіб пересування програє у ваговій категорії чотириколісним «колегам». Тим більше, що ті вже встигли навіть тротуари перетворити на свою вотчину. Що вже говорити про дороги, на яких тротуарів немає взагалі або вони не годяться, щоб там ходити? Таких доріг у місті не одиниці. І скарги жителів на їхній стан можна цитувати довго. Та, думаю, людей хвилює не запитання, що ми маємо і хто в цьому винен. Їх більше втішила б інформація, коли така ситуація зміниться. Та чи має міська влада чим їх утішити?

Домовляючись про зустріч із першим заступником Бориспільського міського голови Миколою Петровичем Корнійчуком, тему розмови окреслила коротко: проблеми наших тротуарів. Але, як уже неодноразово доводилося переконуватися, не буває у місті окремо взятих проблем.

— Миколо Петровичу, люди позитивно оцінюють ті зусилля, які докладаються міською владою для того, щоб Бориспіль став кращим, привабливішим. Проте «вилюднюється» поки що тільки центр міста. Та досить відійти на якусь сотню метрів убік, і бачимо протилежну картину. Взяти, наприклад, вулицю Лермонтова.
— Брудна і розбита вулиця. На жаль, вона не виняток. Та кинути звинувачення, що влада нічого не хоче робити, то найпростіше. Сьогодні ми відійшли від практики латати старі дірки — це марнування коштів. На дорогах, які потребують ремонту, проводитиметься повна реконструкція (і не лише проїжджої частини).

Логічно, що роботи розпочали із центральної вулиці — Київського Шляху. А в цьому році заплановано капітально відремонтувати більше двадцяти доріг. На це передбачено не багато й не мало — 9 млн. грн. Та без проекту казначейство не дозволить нам використати жодної копійки. А щоб замовити проект, потрібно оголошувати тендер.

— Навіть на проект? А як же виконання самих ремонтних робіт?
— Для цього проводитиметься новий тендер. Сьогодні ми вже маємо технічну документацію на капітальний ремонт чотирьох вулиць. Її виготовив Інститут проектування об’єктів дорожнього господарства «Діпродор», державне підприємство, з яким ми давно співпрацюємо і мали змогу переконатися у високій якості їхньої роботи. Проекти є на вулиці Чубинського, Пархоменка, Садову і Лісову. Щоправда, тротуари можна прокласти не на кожній з них. Наприклад, вулиця Пархоменка залишиться без тротуарів, і винні в цьому самі жителі. Багато господарів збільшили території своїх подвір’їв за рахунок зеленої зони вздовж дороги. І тепер проїжджа частина місцями проходить майже попід парканами.

— А коли розпочнете виконання робіт?
— Роботи почнуться тільки після того, як відбудеться тендер, який визначить їх виконавця.

— Тендер дійсно є такою проблемою?
— І дуже великою. Сьогодні головне управління комунального господарства оголосило тендер на виготовлення технічної документації реконструкції доріг. Тільки на проектні роботи виділено 500 тис. грн. Окрім того, це дуже тривала процедура, і без наявності трьох учасників, які погодяться розщедритися, може зірватися в останній момент. Але найгірше те, що ми не впевнені, що тендер виграє «Діпродор», організація, яку ми хотіли б бачити виконавцем цих робіт. Адже в тендері має значення тільки загальна вартість робіт: хто запропонує менше, той і виграв. Не відіграють ролі ні репутація виконавця, ні якість його роботи, ні реальність кошторису, у який обіцяє вкластися переможець. А якщо у торгах бере участь товариство інвалідів «Промінь», то в інших учасників шансів не залишається. Це товариство фактично займає привілейоване становище. Тільки йому дозволено брати участь у торгах, не маючи ліцензії на виконання вказаних робіт, та не витрачаючи коштів на оплату тендерної документації. А саме ліцензія є підтвердженням того, що підприємство має відповідний досвід, техніку і кадри. Зате законодавством визначено, що «Промінь» має право наймати субпідрядників. Вигравши тендер, товариство когось найме, от тільки за ту суму, яка на 10-15% менша реальної вартості виконання робіт. Отже, годі сподіватися необхідної якості.

— Схоже, місцеві влади опинилися між молотом і наковальнею. З одного боку люди, які очікують позитивних зрушень, з іншого — законодавство, яке зв’язує по руках і ногах.

— Найгірше те, що відповідно до нового законодавства, тендери потрібно проводити і на благоустрій, на вивезення сміття, на обслуговування світлофорів і навіть на обслуговування ліфтів.

У цьому році на реконструкцію вуличного освітлення виділено близько півтора мільйона гривень. Заплановано освітити десять вулиць. Але кошторис жодної з них не може вкластися у суму, меншу 50 тис. грн. (починаючи з неї вже необхідно проводити тендер).

— Виходить, що комунальні підприємства мають витрачати гроші із нашої з вами квартплати на те, щоб виграти право виконувати у своєму місті свої обов’язки?

— Місто нічого не виграє від такої економії. Навпаки, воно сьогодні обмежене у праві раціонально розпоряджатися власними коштами.

Розмова з Миколою Петровичем залишила гнітюче враження. Не можу позбутися думки, що хтось планомірно створює цей театр абсурду, щоб не дозволити владі на місцях показати свою дієздатність.

А крайніми виявляємося ми з вами, і як пішоходи, і просто як жителі міста.

тротуари, ремонт доріг, Бориспіль
Оцени новость →
Просмотров: 1097
Рейтинг: 5.0/2

Комментарии

avatar

Новости по теме

Новости партнеров